Szkoła Podstawowa nr 2 im. Józefiny i Emila Mików
w Lipnicy Wielkiej


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/klient.dhosting.pl/agmediaszk/sp2lipnicawielka.pl/public_html/templates/joomla_szkolny/library/Designer/Content/SingleArticle.php on line 198

Kodowanie na dywanie– kreatywna nauka przez zabawę

Kategoria:

kW roku szkolnym 2024/2025 dzieci z oddziałów przedszkolnych miały okazję uczestniczyć w projekcie edukacyjnym „Kodowanie na dywanie”. Dzięki wykorzystaniu kolorowych plansz, mat edukacyjnych, kubeczków i kart z kodami, najmłodsi w angażujący sposób zdobywali nowe umiejętności.

Projekt był realizowany przez cały rok szkolny, a każde zajęcia dostosowane były do aktualnej pory roku i ważnych wydarzeń. Przedszkolaki miały okazję uczestniczyć w następujących modułach tematycznych: Kolorowa Pani Jesień – dzieci układały na macie wzory inspirowane jesiennymi barwami oraz tworzyły zakodowane obrazy liści, Jesienna słota – najmłodsi programowali ścieżki kropelek deszczu, ćwicząc orientację w przestrzeni i planowanie ruchu, Pomocna Dłoń – temat poświęcony współpracy, w którym dzieci kodowały wzory dłoni symbolizujących pomoc i przyjaźń, Dynia, poznajmy ją bliżej – zabawy matematyczne i logiczne z wykorzystaniem dyniowych wzorów oraz kodowanie ścieżek prowadzących do jesiennych zbiorów, Polska, mój piękny kraj – nauka podstaw patriotyzmu poprzez kodowanie symboli narodowych, układanie biało-czerwonych wzorów oraz zabawy z mapą Polski, Kodowanie w rytmie deszczu – zajęcia rozwijające umiejętności sekwencjonowania, w których dzieci programowały układ kropli deszczu na macie, Zwierzęta na całym świecie – przedszkolaki kodowały ścieżki dla zwierzątek, poznając jednocześnie wiele gatunków zwierząt z różnych kontynentów, Mikołaj odświętnie zaprogramowany – świąteczna edycja kodowania, podczas której dzieci pomagały Mikołajowi dostarczyć prezenty, układając odpowiednie trasy i wzory na macie, Karnawałowe plany – kodowanie karnawałowych masek oraz planowanie ścieżek dla tancerzy na balu karnawałowym.

Dzięki realizacji projektu dzieci rozwijały zdolność logicznego myślenia, umiejętności matematyczne i przestrzenne oraz uczyły się pracy zespołowej. Każdy moduł angażował je w aktywne działania, które nie tylko edukowały, ale także dostarczały mnóstwo radości i satysfakcji. Zwieńczeniem całorocznej pracy było stworzenie przez dzieci własnych kodowanych wzorów i tras, które zaprezentowano podczas zajęć podsumowujących projekt.

Przedszkolaki zyskały nie tylko nowe umiejętności, ale także przekonały się, że nauka poprzez zabawę może być fascynującą przygodą.

mgr Anna Karlak, mgr Beata Pakos