W czerwcu uczniowie klasy VIII zrealizowali mini projekt edukacyjny z matematyki „Mój własny biznes – Mini bar ze zdrowymi przekąskami”, prowadzony metodą STEAM.
Celem projektu było połączenie wiedzy z różnych dziedzin – nauki, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki – w praktycznym działaniu. Uczniowie analizowali skład zdrowych przekąsek i zasady zdrowego żywienia, tworzyli cyfrowe projekty graficzne oraz prototyp strony internetowej mini baru „Green Break”, planowali wygląd i wyposażenie stanowiska sprzedażowego, dokonywali kalkulacji kosztów, ustalali ceny, szacowali zysk oraz zapoznali się z progami podatkowymi i składkami zdrowotnymi, projektowali menu, logo oraz materiały promocyjne. Zwieńczeniem projektu było jednodniowe uruchomienie w dniu 18 czerwca 2025 roku szkolnej kafejki „Green Break”, w której uczniowie samodzielnie serwowali przygotowane przekąski: zdrowe mini wrapy, kanapeczki, domową lemoniadę, ciasteczka owsiane i rogaliki z kremem pistacjowym. Projekt nie tylko rozwijał kompetencje matematyczne, cyfrowe, społeczne i przedsiębiorcze, ale również promował zdrowy styl życia oraz uczył pracy zespołowej, planowania i odpowiedzialności.
Gratulujemy uczniom klasy VIII zaangażowania, kreatywności i znakomitej organizacji. To był projekt z matematyki, który na długo pozostanie w naszej pamięci – praktyczny, inspirujący i smakowity!